Tuesday, August 23, 2011

Penyembuhan Katarak Mata Menerusi Al-Quran-Perubatan Al-Quran

Salah satu syarikat-syarikat farmaseutikal Swiss telah mula menghasilkan ubat baru yang dinamakan "Perubatan Al-Quran" yang membolehkan rawatan katarak tanpa pembedahan. Sebagai akhbar Ar-Raya, yang disiarkan di Qatar menulis, 

"Ini dadah yang telah disintesis oleh doktor Abdul Basit Muhammad Mesir dari rembesan kelenjar peluh manusia dan mempunyai keberkesanan sebanyak 99 peratus dengan benar-benar tiada kesan sampingan, telah didaftarkan di Eropah dan Amerika Syarikat. Ia juga dilaporkan bahawa salah satu daripada syarikat-syarikat Switzerland menghasilkan dadah baru dalam bentuk cecair dan ubat titis mata. 

Sumber inspirasi Surah (bab) Yusuf. Dr Abdul Basit Muhammad menekankan bahawa beliau mendapat inspirasi dari Surah Yusuf dan berkata:

"Apabila pada waktu pagi, saya sedang membaca Surah (bab) Yusuf. Perhatian saya tinggal lebih ayats 84 dan berturut-turut (ayat-ayat). 

"Pergilah dengan baju ini saya, dan membuang seluruh muka bapa saya, beliau akan menjadi tajam mata, dan membawa kepada saya keluarga kamu semuanya" (Al-Quran 12:93) 


Mereka memberitahu bahawa Nabi Yaakub yang telah berkabung atas kehilangan  anak beliau Nabi Yusuf as  (Salam sejahtera ke atas mereka) dan kesedihan membuat  matanya bertukar putih. 

Kemudian apabila orang memberi baju Yusuf ke  muka Nabi Yaakob,  visi beliau kembali ke keadaan asal  dan dia dapat untuk melihat semula

Di sini saya mula memikirkan, apakah perkara yang boleh berada di baju Yusuf as?  

Akhirnya saya tiba pada keputusan bahawa tiada apa-apa kecuali PELUH. Saya menumpukan fikiran saya di atas Peluh dan Komposisinya. Kemudian saya ke makmal untuk membuat penyelidikan. Saya telah menjalankan satu siri uji kaji ke atas arnab. Keputusan ternyata positif. Kemudian saya melakukan rawatan ke atas 250 pesakit, memberi ubat dua kali sehari selama dua minggu. Akhirnya saya mencapai 99 peratus kejayaan dan berkata kepada diri sendiri:

"Ini adalah keajaiban Al-Quran!!" 

Dr Abdul Basit Muhammad membentangkan hasil kajian beliau kepada institusi yang sesuai di Eropah dan Amerika Syarikat yang berurusan dengan paten penemuan-penemuan baru untuk dipertimbangkan. Selepas ujian dan penyelidikan dijalankan, dia menyelesaikan kontrak dengan sebuah syarikat Switzerland pada pengeluaran perubatan dengan syarat bahawa pakej dengan jelas menyebut "Perubatan Al-Quran." 

Dalam kata-kata saintis Mesir, syarikat itu menerima keadaannya dan mula menghasilkan dadah baru. (Courtesy-Ar-Raya, Qatar)  
Allah Ta'ala berfirman di dalam al-Quran al--Kareem:

Kami turunkan dari Al-Quran yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman) (17:82 Quraan) 


Doa Perlindungan terhadap buta

Membaca tiga kali pagi dan petang: 

"Subhaanallaahil-azeemi wa bihamdihi wala hauwla wala quwwata illa billaah"

"Maha suci  dan luhur Allah itu Maha Kuasa dan Segala puji hanya kepada-Nya Tiada Kuasa untuk menyelamatkan dari dosa, mahupun kekuatan untuk mencapai.. baik tetapi dengan Bantuan Allah. " (From: "Doa Pagi & Petang") 


Pengukuhan mata penglihatan (dari Al-Quran): 

Dan bacakanlah (wahai Muhammad) ayat ini sebanyak tiga kali selepas tiap-tiap solat (doa) untuk menguatkan penglihatan mata: 

"Laqad kunta fie ghaflatim min haadha fakashafna Anka ghitaa-aka fabasurakal hadeed"

"(Ia akan dikatakan kepada mereka) Engkau engkau lalai ini, kini Kami telah dikeluarkan kelalaian yang menyelubungimu itu, Dan yang tajam penglihatan engkau hari ini! " (From: ". Pemulihan dari Al-Quran")


MasyaAllah......besarNya kekuasaanmu....mengapa aku masih lalai dengan keajaban kitabMu

Sumber: maseeh1.tripod.com/advices7/id77

2 comments:

  1. ayat tu salah
    ...fabasysyarukal yauma hadeed

    ReplyDelete

  2. Saya sangat bersetuju dengan amalan membaca Al-Quran untuk mencegah mata rabun dan selaput mata. Katarak boleh disebabkan oleh faktor usia dan faktor sekunder iaitu penyakit kronik seperti kencing manis dan darah tinggi. Untuk mencegah katarak, mata perlu dijaga dari awal kerana proses pembentukan selaput pada kanta mata adalah satu proses yang perlahan dan berterusan. Bagi mencegah penyakit ini, seseorang yang berisiko tinggi digalakkan untuk mengamalkan pemakanan yang kaya dengan Vitamin C, beta-carotene dan Vitamin E. Selain itu, bagi mereka yang menghidap penyakit-penyakit kronik, kawalan penyakit itu sangat penting. Merokok dan pengambilan minuman keras juga tidak digalakkan kerana ia boleh mengurangkan kandungan air di dalam kanta dan menyebabkan kanta menjadi kering dan tidak kenyal.

    ReplyDelete