Tuesday, August 23, 2011

Buah-buahan Tropika yang Dapat Mengubah Hidup Anda



Posted By Dr. Mercola


Ramai orang suka kepada rasa buah-buahan tropika seperti kelapa dan mangga. Tetapi adakah anda tahu bahawa, selain dari ia merasa sedap, ia juga mempunyai faedah kepada kesihatan malah dalam sesetengah keadaan boleh menyelamatkan nyawa?

Sebagai contoh, lima buah-buahan yang paling menakjubkan yang boleh mengubah hidup anda

    
* Kelapa,
    
* Manggis,
    
* Avocado

    
* Mangga, dan
    
* Beri Longan. 


Saintis percaya anti oksidan dalam manggis boleh menyebabkan kematian sel kanser dan avocado, mangga, dan beri longan kaya dengan vitamin dan nutrien yang boleh membantu mencegah kecacatan kelahiran yang biasa serta kanser. 


Dengan kelapa, jus atau air dalam - bukan sahaja mempunyai sifat steril, tetapi mempunyai fungsi elektrolisis darah manusia, yang membolehkan medik di Theater Pasifik dalam Perang Dunia II untuk digunakan sebagai pengganti plasma. Dan bukan juga bertahun-tahun yang lalu, reputasi yang buruk minyak kelapa mencetuskan keadaan panik apabila satu kajian mendakwa bahawa apabila pop corn dimasak dalam minyak, kelapa, menghasilkan banyak lemak tepu bersamaan dengan enam Big Mac.
Tetapi kini, minyak kelapa dara baru-baru ini telah menjadi hebat dan kegemaran dunia semula sebagai makanan.
Para saintis mengkaji semula atas tuduhan buruk terhadap minyak kelapa. Ternyata kebanyakan kajian yang melibatkan minyak kelapa telah dilakukan dengan sebahagiannya hidrogenasi minyak kelapa. Minyak kelapa dara, yang belum dirawat secara kimia, adalah satu perkara yang sama sekali berbeza dari perspektif risiko kesihatan - penghidrogenan separa mewujudkan lemak trans dan memusnahkan asid lemak perlu, antioksidan dan lain-lain komponen yang positif hadir dalam minyak kelapa dara.
Menurut New York Times:

    
"Dan ketika ia benar bahawa kebanyakan lemak dalam minyak kelapa dara tadalah lemak tepu, terdapat pendapat yang berubah-ubah sama ada lemak tepu adalah penjahat , namun ... komponen utama lemak tepu dalam minyak kelapa adalah asid laurik, sederhana chain fatty asid. Asid Lauric meningkatkan tahap HDL yang baik, atau lipoprotein berketumpatan tinggi ".
Sources:
  
Lifehack.org Mac 7, 2011
  
New York Times 1 Mac, 2011
 
Dr. Mercola Comments:

    
Buah-buahan secara keseluruhannya, terutama buahan organik ditanam, adalah semula jadi rendah di fruktosa, adalah sebahagian daripada diet yang sihat dan apabila dimakan secara sederhana menawarkan badan anda senarai manfaat apabila semua vitamin, enzim dan mineral yang terkandung dalam mereka. Kadang-kala dalam  kekeliruan mengenai fruktosa, sirap jagung fruktosa tinggi, dan jus buah-buahan adalah hakikat bahawa keseluruhan, buah-buahan organik adalah sumber nutrien yang hebat dan telah menjadi sebahagian semulajadi diet kita.

    Apakah Buah-yang merupakan Sumber Fruktosa-Baik atau Bad?

    
Hari ini, ancaman gula ditambah, sirap jagung fruktosa terutama fruktosa dan tinggi (dan SEMUA gula yang ditambah, benar-benar) telah menjadi salah satu perangkap yang besar kepada kesihatan yang baik dalam rantaian makanan kita. Kajian selepas pengambilan gula yang tinggi mengundang pelbagai masalah kesihatan.

   Perlu diingat bahawa buah-buahan juga mengandungi fruktosa, walaupun faktor ameliorating bahawa buah-buahan juga mengandungi vitamin dan antioksidan lain yang mengurangkan kesan-kesan berbahaya daripada fruktosa. Jus, di sisi lain, hampir sama memudaratkan sebagai soda, kerana segelas jus dimuatkan dengan fruktosa, dan banyak antioksidan yang hilang.

    
Adalah penting untuk ingat itu fruktosa sahaja tidak jahat, sebagai beberapa buah-buahan sudah tentu boleh memberi manfaat. Tetapi apabila anda mengambil tahap yang tinggi fruktosa ia benar-benar akan menghancurkan biokimia dan fisiologi. Ingat dos fruktosa PURATA adalah 70 gram setiap hari yang melebihi had mengesyorkan sebanyak 300 peratus.

    
Oleh itu, sila berhati-hati dengan penggunaan buah-buahan anda. Anda hanya perlu MESTI memahami bahawa kerana HFCS begitu darn murah, ia ditambah hampir setiap makanan yang diproses. Walaupun anda menggunakan tiada soda atau buah-buahan, ia adalah sangat mudah untuk melebihi 25 gram fruktosa tersembunyi dalam diet anda.

    
Jika anda adalah seorang penggemar makanan mentah, makanan yang bersih, dan menjalankan dengan baik, maka anda boleh kecuali yang boleh melebihi had ini dan kekal sihat kerana anda berkemungkinan tidak mempunyai rintangan insulin. Tetapi jika anda mempunyai berat badan berlebihan, mempunyai tekanan darah tinggi, kencing manis atau kolesterol yang tinggi daripada yang terbaik adalah untuk menghadkan fruktosa, walaupun daripada buah-buahan.

    
Ia juga adalah langkah yang bijak untuk mengelakkan jus buah-buahan dan minuman buah-buahan yang manis yang dibawa kepada anda oleh industri makanan yang diproses yang berasingan buah-buahan jenis gula semulajadi dari pectin dan serat yang mereka terikat dalam alam semula jadi, mewujudkan lebih kurang bom tangan gula yang hits perut dan pancang gula darah dan insulin anda.

    
Kemudian anda mempunyai isu metanol dipisahkan dari mana-mana minuman buah-buahan yang diproses bahawa saya telah menulis tentang sebelum ini kerana ia boleh bertindak sebagai pemangkin bagi penyakit autoimun seperti multiple sclerosis. 


Buah-buahan tropika

    
Artikel yang diketengahkan menunjukkan bahawa lima buah-buahan tropika yang dibincangkan mempunyai beberapa kualiti yang agak luar biasa hebat, terutama kelapa yang sering dicerca, yang saya akan pergi ke lebih banyak detail kira-kira di bawah.

    
Satu perkara yang perlu diingat tentang buah-buahan yang menakjubkan ini - anda ingin untuk sentiasa makan mereka yang belum diproses (atau minimum diproses dalam kes minyak kelapa), dan tanpa apa-apa gula yang ditambah!

    
Maka, misalnya, minuman manggis / kelapa buah-buahan yang dipasarkan sebagai anti-oksidan sukan pemulihan minuman kaya bukan sesuatu yang hendak anda yang pernah mempertimbangkan untuk menggunakan. Sila melekat kepada seluruh, buah-buahan semula jadi, organik sendiri dan sentiasa betul mencuci buah-buahan anda untuk membuang apa-apa racun perosak baki mereka mungkin datang dari bidang yang semakin meningkat. Membeli buah-buahan organik akan mengurangkan tahap racun perosak, tetapi mereka masih boleh pelabuhan bakteria berbahaya.

Kelapa - The Tree of Life

    
Yang disebut sebagai pokok kehidupan di Filipina, kerana mereka menggunakan literal tiap-tiap bahagian loji, kelapa (khusus minyak kelapa) baru-baru ini dicerca di Amerika Syarikat pada tahun 1994 apabila ia dikaitkan dengan popcorn pawagam dan dipanggil clogger arteri. Ia juga telah dicerca selama kira-kira 60 tahun yang lalu oleh industri minyak biji sayur-sayuran. Tetapi masalah adalah ancaman kesihatan yang berkaitan kepada sebahagian hidrogenasi minyak kelapa, penyelidik telah sebenarnya dikaitkan dengan masalah kesihatan untuk jangka masa yang panjang.

    
Minyak kelapa dara bertapis telah tiada masalah yang berkaitan dengan hydrogenated oils; sebenarnya, minyak kelapa yang bertapis kini dikaitkan dengan beberapa faedah kesihatan yang mengagumkan dan menurut artikel di atas:

        
"Minyak kelapa dara, yang belum dirawat secara kimia, adalah satu perkara yang berbeza dari segi perspektif risiko kesihatan dan mungkin tidak begitu buruk bagi anda selepas semua."

    
Sebenarnya, minyak kelapa dara bertapis adalah sangat baik untuk anda!

    
Apa yang New York Times adalah hanya menemui sekarang telah diketahui selama ini kepada sesiapa sahaja yang telah mengkaji kesihatan orang-orang yang hidup dalam budaya asli tropika, di mana kelapa telah ruji pemakanan utama bagi beribu-ribu tahun.

    
Pada tahun 1930-an, Dr. Weston Harga Kepulauan Pasifik Selatan mengatakan bahawa diet tinggi kelapa untuk menjadi sihat dan trim, walaupun lemak yang tinggi, dan risiko penyakit jantung adalah hampir tidak wujud. Begitu juga, pada tahun 1981, penyelidik mengkaji kedua-dua komuniti Polinesia, kelapa adalah sumber tenaga kalori yang rendah mendapati mereka mempunyai kesihatan yang cemerlang dan kecergasan kardiovaskular.

    
Di manakah semua arteri tersumbat dan serangan jantung daripada makan semua ini lemak tepu "jahat"? Jelas sekali, minyak kelapa adalah tidak berbuat apa-apa untuk membahayakan kesihatan jantung ini pulau. Tidak kira-kira masa itu Amerika menemui manfaat kesihatan bagi jantung pada  minyak kelapa? Penyakit jantung telah meningkat bagi tempoh 60 tahun yang lalu di Amerika, 60 tahun yang sama bahawa minyak kelapa telah dicerca!

    
Kebetulan?

    
Saya tidak fikir begitu.

    
Juga memasak dengan minyak kelapa adalah jauh lebih baik daripada menggunakan lemak polyunsaturated, yang termasuk minyak sayur-sayuran biasa seperti jagung, soya, safflower, bunga matahari dan canola.

    
Mengapa?

       
1. Memasak makanan anda di dalam minyak sayur-sayuran omega-6 menghasilkan pelbagai bahan kimia yang sangat toksik, serta membentuk trans-lemak. Menggoreng memusnahkan antioksidan dalam minyak, sebenarnya pengoksidaan minyak, yang menyebabkan lebih teruk lagi masalah untuk badan anda daripada trans-lemak. 

       
2. Kebanyakan minyak sayuran adalah GM (yang diubah secara genetik), termasuk lebih daripada 90 peratus daripada soya, jagung dan canola minyak. 

       
3. Minyak sayuran menyumbang kepada hal melimpah-limpah lemak omega-6 yang rosak di dalam diet anda, membaling offyour omega-6 kepada nisbah Omega-3. Hampir semua orang dalam masyarakat Barat menggunakan terlalu banyak lemak omega-6 - kira-kira 100 kali lebih daripada satu abad yang lalu - dan tidak mencukupi omega 3 lemak, yang menyumbang kepada pelbagai penyakit degeneratif yang kronik.

    
Ada sebenarnya hanya salah satu minyak yang cukup stabil untuk menahan haba memasak, dan bahawa minyak kelapa.

    
Air kelapa, di sisi lain, menurut artikel di atas, adalah medium penghidratan yang lebih baik minum daripada SEBARANG minuman sukan yang manis boleh didapati secara komersial, dan kedua-dua steril dan minuman isotonik bermakna ia telah konsisten elektrolit yang sama darah manusia, yang membolehkan medik di Theater Pasifik dalam Perang Dunia II untuk digunakan sebagai pengganti kecemasan bagi plasma darah.

    
Adakah tidak meminum minuman dengan imbangan elektrolit yang sama seperti bunyi darah manusia seperti idea yang baik? Ia tidak kepada saya. Ada juga yang lebih baik untuk mendapatkan air kelapa anda terus dari kelapa muda, hijau dan mengelakkan produk yang boleh didapati secara komersial di pasaran, yang saya anggap sebagai makanan yang diproses.

    
Minyak kelapa juga mempunyai lemak imun meningkatkan dipanggil asid laurik dan telah ditunjukkan dapat membantu dalam meningkatkan kadar metabolik untuk memudahkan kehilangan berat badan. Secara peribadi saya percaya bahawa kecuali jika anda alah kepada kelapa anda harus mencari jalan untuk menggunakan dalam diet anda. Saya biasanya menggunakan 1-2 sudu teh sehari dalam sarapan pagi.  

Avacado - Buah Fruktosa Rendah

    
Avokado adalah buah yang mempunyai fruktosa sangat rendah  dan hanya mempunyai dua gram karbohidrat per alpukat. Menurut www.whfoods.com:

        
"Avokado yang berasal dari Amerika Tengah dan Selatan dan telah ditanam di kawasan-kawasan ini sejak 8000 SM Pada pertengahan abad ke-17, mereka telah diperkenalkan kepada Jamaica dan merebak melalui kawasan tropika Asia pada pertengahan tahun 1800. Penanaman di Amerika Syarikat, khususnya di Florida dan California, bermula pada awal abad ke-20. Walaupun avokado kini ditanam di kebanyakan negara tropika dan subtropika, pengeluar utama perdagangan termasuk Amerika Syarikat (Florida dan California), Mexico, Republik Dominican, Brazil dan Colombia. "

    
Avokado mempunyai banyak faedah kesihatan yang dikaitkan dengannya, dan malah boleh membantu untuk melindungi hati daripada kerosakan, mengikut penyelidikan dari Jepun: 


    
Syor saya, dengan semua makanan secara umum tidak makan avokado setiap hari, kerana ini boleh membawa kepada alahan makanan. Tetapi avokado sebagai sebahagian daripada anda yang seimbang, makanan diet semulajadi menjadi satu sumber lemak yang sihat.

    
Juga, avokado adalah salah satu buah-buahan yang paling selamat untuk membeli konvensional berkembang kerana kulitnya yang  tebal melindungi buah-buahan dari racun perosak, dan ia telah dinilai sebagai salah satu tanaman komersial yang terbaik dari segi pendedahan racun perosak. 

Longan Berry, Keajaiban Buah Cina

    
Asli ke China, ini beri kekuningan perang dengan tempurung pelindung keras berkait rapat dengan buah Lychee (tetapi tidak seperti berair) dan disebut-sebut untuk keupayaan untuk meneutralkan racun. Malah, di Vietnam, di mana ia dikenali sebagai "mata naga", ia telah digunakan sebagai penawar gigitan ular selama berabad-abad.

    
Menurut artikel di atas, beri longan:

        
"... Herba Asia telah lama diperkatakan  mempunyai ciri-ciri yang santai, membuat mereka makanan ringan yang sempurna untuk menikmati yang lebih rendah tahap tekanan anda. Ia juga dikatakan mempunyai anti-kanser, antioksidan, dan sifat-sifat-pelindung-hati. Longan mengandungi paras tinggi besi, kalium, dan besar jumlah vitamin A dan C. Mencari mereka dalam bentuk selain daripada segar di pasaran tempatan mungkin sukar, tetapi longan kering dan dalam tin juga boleh didapati. "

Mangga - Sumber  Vitamin A dan C yang paling baik

    
Menurut artikel di atas, mangga tunggal:

        
"... Akan mengandungi separuh daripada elaun harian yang disyorkan bagi kedua-dua vitamin A dan vitamin C, serta beberapa Vitamin B, asid lemak omega-3, polyphenols, beta-karotena."

    
Dan mengikut http://www.lifemojo.com:

        
"Kira-kira 4000 SM yang lalu, mangga liar berasal dari kaki bukit Himalaya India dan Burma, dan kira-kira 40 hingga 60% daripada pokok ini masih berkembang di India dan Asia Tenggara. Juga dikenali sebagai Mangifera Indica, buah-buahan eksotik ini dimiliki oleh keluarga Anacardiaceae. Walaupun berasal dari Selatan dan Asia Tenggara, buah-buahan kini juga telah berkembang di Amerika Tengah dan Selatan, Afrika dan Semenanjung Arab juga. Hari ini, terdapat lebih 1,000 pelbagai jenis mangga di seluruh dunia.

    
Satu perkara yang perlu berhati-hati dengan mangga, bagaimanapun, ia memberi banyak kalori. Bagi setiap 100 gram mangga, anda akan mendapat 75 kalori. 



Manggis

    
Manggis adalah buah yang terdapat di negara-negara tropika di seluruh Asia - Thailand, India, Malaysia, Vietnam dan Filipina. Ia juga tumbuh agak baik di kawasan-kawasan seperti Hawaii dan tropika Utara Australia. Buah-buahan ini tidak dapat didapati secara meluas di pasar raya Amerika Utara, tetapi ia boleh didapati di pasaran Asia dan boleh dibeli di sini di Internet.

    
Menurut sumber di atas, manggis boleh menyebabkan kematian dalam sel-sel kanser. Ini adalah diambil dari kajian menunjukkan bahawa xanthone dalam manggis telah ditunjukkan untuk memusnahkan sel-sel kanser. Penyelidikan dalam bidang ini perlu diperluaskan ke atas, dan saya pasti tidak mencadangkan anda minum apa-apa concoctions manggis yang sarat dengan gula tambah yang sebenarnya boleh menjana pertumbuhan sel kanser.

    
Juga menurut satu kajian saintifik di kesan xanthone dalam manggis:

        
"Kulit buah manggis, daun dan kulit kayu telah digunakan sebagai ubat tradisional selama beribu-ribu tahun tebal kulit buah manggis telah digunakan untuk merawat penyakit selesema, cystitis, cirit-birit, disentri, kulit penyakit ekzema, demam, penyakit usus, pruritis dan lain-lain daun manggis juga digunakan oleh beberapa asli di dalam teh dan cirit-birit, disentri, demam, dan seriawan. Ia juga dikenali yang menumpukan kulit pokok manggis boleh digunakan untuk susah kencing dan stomatosis. "

No comments:

Post a Comment