Sunday, February 12, 2012

Bolehkah..?

Salam...

Masa sedang berjalan...tik..tok...tik..tok....setiap jam...setiap minit...setiap saat berlalu.....tanpa kita sedari....masa meninggalkan kita......ajal semakin hampir entah bila tidak diketahui..Hanya Yang Maha Esa Maha Mengetahui.......fakta bahawa masa berlalu meninggalkan kita...kita semakin hari tanpa disedari kita semakin tua....sibuk mengejar duit untuk hidup.....sibuk mengejar yang ntah apa kita pun tidak sedar....

Kenapa masa berlalu begitu cepat? Setengah teori mengatakan bahawa masa itu adalah hanya persepsi kepada manusia. Masa itu diciptakan oleh Allah..

Hidup diteruskan....fakta bahawa apakah yang bakal saya lalui dimasa hadapan? Apakah nasib yang bakal  ditempuhi pada masa hadapan membuatkan saya tertanya-tanya dan khuatir......Bolehkah atau dapatkan saya tabah menempuh apa yang bakal saya tempuhi nanti?Sudah bersediakah saya?......

Makin lama saya fikir.....makin rasa kerdilnya saya dan alangkah takutnya saya kepada Allah yang Maha Esa! Takut jika Tuhan tidak redha dan kasih kepada kita..............apakah yang kita harapkan lagi selain dari kasih Allah kepada kita...? Bagaimana hendak saya hadapi perasaan takut saya kepada Pencipta saya? Tidak lain tidak bukan....selalulah kita beribadat dan melakukan kebaikan......kita manusia ni terlalu lemah....namun kenapa masih ramai yang sombong? Mahu bergaduh sesama sendiri? Benci sesama sendiri? Tidakkah kamu manusia sedar bahawa hanya Tuhan sahaja yang layak mengadili seseorang.....Kenapa kita sesama manusia cepat benar menghukum dan berbalah sesama sendiri? Ni semua kerja syaitan.....alangkah jahatnya engkau ya Iblis....memberi hasutan kepada manusia....memporak-perandakan dunia......

Namun,...di sebalik semua yang berlaku ini......bersangka baiklah kepada Tuhan...kerana Dia mencipta kita...dan Allah itu Maha Adil.....n i believe we, human being are live in the world has been go thru a lot of suffering and tests, in order for us to go to Heaven....tempat tinggal abadi kita....insyaAllah...provided kita kena berusaha ke arah itu...iaitu Syurga!!! Terima kasih ya Allah ...memberi peluang kepada kita untuk berusaha ke arah syurga....

Robbana latuzik qullubana bak daizhadai tana wahablana milladum karaohmah innaka antal wahab...

Kukuhkan iman saya Ya Tuhan...Saya mahu ke sana..!!

No comments:

Post a Comment