Monday, February 20, 2012

Blog walking...

Salam...

Been blog-walking....membaca dan cuba mengenali personaliti di sebalik penulisan...minda setiap orang....wow..setiap orang mempunyai pelbagai wishes dan harapan...membayangkan betapa bagaimana harapan ini disampaikan kepada Tuhan....ramai yang berusaha untuk mencapai harapan itu...

Ada yang punya harapan dan impian...mempunyai rumah besar bak istana......wow...why am i do not have such a big dream.....? i just want to be happy....rumah yang baik,selesa, aman untuk didiami, healthy, bahagia bersama orang tersayang .....dan dapat membuat sesuatu pekerjaan yang mana disamping menjana pendapatan...dapat menambah amal dan saham akhirat.....lagi satu ..saham akhirat...anak.......saya percaya Allah mempunyai alasan nya yang tersendiri mengapa saya masih belum dikurniakan rezeki anak......namun, saya akan berdoa dan berusaha semoga Tuhan mengurniakan segala yang terbaik untuk saya...amin.......

Talking about happy, I've been reading about one brilliant student who become a protitute... what a pity.....dia berkata...dia gembira melakukan pekerjaan tersebut....dilayan seperti princess...terasa seperti julia robert di dalam filem. pretty women....wow....happy dilayan seperti princess oleh seorang lelaki yang bukan mahram....lalu saya teringat kata-kata Wardina dan betullah kata Wardina.....mereka mencari kegembiraan ...tetapi kegembiraan tu adalah kosong dan cepat hilang selepas mereka memperolehinya.lalu mereka cari dan cari lagi .....namun masih tidak puas dan tidak berjumpa............kerana mereka masih tidak berjumpa hidayah dari Allah......saya harap dia mendapat hidayah dan petunjuk dari Allah....n i pray she will find the right path...coz i know,  she had been go thru a tough times....n i know she is not happy ( ...she just try to search what happiness is all about.....n i hope she will find a true happiness. and calmness......(yang diperolehi dari hidayah Allah, insyaAllah)

No comments:

Post a Comment