Monday, September 5, 2011

Pernahkah kita terfikir kenapa....?

 Sebuah artikel mengenai permasalahan Islam masa kini.....sangat sesuai dibaca untuk direnung-renungkan dan berazam disamping kita hendaklah berdoa moga satu pemerintahan Islam dapat diwujudkan dan semua umat Islam bersatu tanpa mengira fahaman politik masing-masing.......
SOALAN:

    1. Mengapa Amerika begitu berjaya?
    2. Mengapa Israel begitu berjaya?
    3. Mengapa England begitu berjaya?
    4. Mengapa mereka begitu maju?
    5. Apa yang mereka ada dan kita tidak?
    6. Apa yang mereka dan kita berdua tahu?
    8. Kemudian mengapa kita gagal setakat ini begitu teruk?
    9. Bagaimana kita boleh counter kuasa jahat dan akhirnya menang untuk menubuhkan deen-ul-islaam? 



JAWAPAN (s): 


Assalamu'alaykum warahmathullaahi wabarakaathuhu 
Mari saya berikan jawapan yang  ringkas ini. Saya akan cuba untuk meringkaskan yang mungkin kerana pada hakikatnya, jawapannya akan menjadi agak panjang.

Perenggan pertama, kedua dan ketiga membawa jawapan kepada soalan-soalan dari 1-5.

Pertama, mereka mempunyai kekayaan, dan di dunia ini yang berdasarkan kekayaan kebendaan yang begitu banyak. Saya juga harus menunjukkan bahawa dengan kekayaan bukan sahaja bermakna kekayaan kewangan, tetapi juga bermaksud kekayaan intelektual, penduduk, geografi dan banyak lagi ... Mereka mengawal "semua" seperti yang mereka lakukan terutamanya kerana kekayaan yang ada pada mereka dan mereka membelanjakannya dengan cara yang mutlak. Satu contoh mudah ialah serangan 9 / 11 di Pusat Dagangan Dunia, yang telah pra-dirancang sejak ia dibina!, Dan mereka mampu untuk melaksanakannya dan menyalahkan sesetengah yang tidak bersalah (saya menganggap Osman bin sarat sebagai tidak bersalah sehingga terbukti bersalah di mahkamah undang-undang yang betul dan saksama) orang. Dengan kekayaan ini, mereka juga mengawal media massa yang seterusnya "hypnotize" rakyat biasa di dunia ini untuk mempercayai apa-apa jua yang mereka tunjukkan dan memberitahu. Jika anda menganalisis siaran berita dan program lain dan hiburan, dan lain-lain .. Semua ini dibuat dalam apa-apa cara untuk mengawal  rakyat biasa, kes hipnosis massa dan mereka telah berjaya.

Kedua, mereka menggunakan apa sahaja sumber yang ada pada mereka dan mereka amat bijak membuat penyelidikan ke atas sumber-sumber . Mereka adalah para penyelidik terbaik Al-Quran yang suci dan  mana-mana kitab-kitab lain.  
Kemajuan saintifik dan perubatan mereka boleh dikatakan kebanyakannya disebabkan oleh penyelidikan yang mereka lakukan ke atas kitab-kitab "sahih" yang telah lalu. T

Ketiga, mereka bersatu. Mereka bercakap dengan satu suara. Mereka meluahkan satu keinginan. Mereka mempunyai visi yang bersatu padu. Mereka bekerja bersama-sama. Mereka tahu dengan bersatu bersama-sama mereka akan kukuh. Ini adalah sebab yang sama kenapa mereka mencipta peperangan yang begitu banyak untuk memecah belahkan orang lain dan terutama umat Islam. Malah kini mereka menduduki tanah Islam untuk menggunakan sumber-sumber (Satu contoh yang baik adalah darah untuk mengambil Minyak) dan juga memecah belahkan itu umat Islam di tanahair mereka sendiri. Mereka menyemai benih perpecahan (Mereka mengamalkan dasar pecah dan perintah) dan meraih tuaian untuk faedah dan matlamat muktamad masing-masing. 


Jadi apa yang kita ada bahawa mereka tidak?!  jawapan yang mudah: kita diberkati dengan Al-Quran & Sunnah, ulamaa kita mempunyai keupayaan dan tahu bagaimana untuk mengeluarkan semua pengetahuan dari dalamnya dengan bantuan Allah swt. Dan kita juga mempunyai sokongan dan bantuan Allah swt. 


Apa yang kita semua tahu Satu lagi jawapan yang sangat mudah: kita semua (mereka juga tahu ini sangat baik dan mungkin lebih daripada apa yang kami lakukan) tahu bahawa Mukminin akan pergi ke syurga dan mushrikeen akan pergi ke neraka. Tetapi mereka terlalu angkuh dan gelisah bahawa mereka tidak mahu dan tidak akan mengikuti atau menerima Islam walaupun mereka tahu bahawa ini adalah wahyu yang benar dari pencipta yang maha esa. Sebaliknya mereka cuba melawan Allah swt!

Tetapi ia seolah-olah mereka memenangi perjuangan dan kita telah dan masih gagal kerana beberapa sebab. 


A. Allah swt sedang menguji kita dan keazaman kita

B. Allah swt menguji mereka dan ketamakan mereka

C. Kita tidak bersatu

D. Kita telah kehilangan cara kita, cara-cara yang ditunjukkan dalam Al-Quran yang suci dan oleh nabi muhammad saw dan para sahabat,

E. Dalam nama "kompromi" dan "hidup biarlah hidup" dan "tidak mencederakan orang lain" kita telah menyakiti cara iman kita terlalu banyak

F. pendapatan kita telah bercampur dengan haram dan ribaa. Berapa ramai daripada kita memikirkan perkara ini serius! Kita hanya berfikir tentang membuat wang dan bukan bagaimana kita membuat wang itu!

G. makanan kita telah dicemari dengan haram. Berapa ramai daripada kita makan di tempat yang juga menghidangkan makanan yang haram dan alasan yang diberikan, kami hanya makan ikan! Bagaimana anda tahu jika semua bahan-bahan yang digunakan dalam penyediaan ikan yang anda makan adalah halaal! Berapa ramai daripada kita menyemak bahan-bahan coklat dan gula-gula lain dan apa-apa sahaja yang kita beli dari kedai! Ya, saya dapat mendengar sebahagian dari kamu berkata, orang ini adalah orang bodoh, jika kita melakukan cara dia kemudian kita tidak boleh makan apa-apa! Ha ha ha, adakah para nabi tidak  dapat hidup tanpa benda-benda yang kita ada hari ini! Bolehkah kita tidak hidup tanpa benda-benda yang haram? Asthaghfirullaahil aleem .... saudara dan saudari, sila berfikir tentang apa yang saya katakan dengan mendalam. Jangan marah. Saya fikir seperti apa yang anda sedang fikir.  Dan sekarang saya memikirkan cara saya berfikir sekarang dan "lebih awal"  saya fikir ia akan jadi begitu sukar tetapi bila saya berfikir kembali, saya percaya ia  begitu begitu mudah dengan bantuan Allah swt pada saya setiap masa. Sila fikir baik2 sebelum anda makan di restoran, pastikan anda makan yang pasti halaal. Pastikan anda hanya memberikan makanan halaal untuk anak-anak anda, ingat makanan yang anda makan membuat sel darah anda dan utama sel darah merah mempunyai jangka hayat kira-kira 100 hingga 120 hari, jadi jika anda makan makanan haram, badan anda akan membawa ia sekurang-kurangnya 100 hari! Adakah anda pernah mempertimbangkan perkara ini ketika kamu berkata, ia hanya sekeping coklat, apakah kemudaratan yang ia akan bawa?

H. Beberapa di antara kita mengambil pasangan yang tidak layak dan yang mungkin yang membawa kita di jalan yang salah dan kita tidak mengambil sebarang tindakan mengenainya. Sebahagian daripada kita membiarkan isteri kita melakukan perkara haram dan sebaliknya

I. Kita berada zaman  alkohol adalah halal! - Minuman paling bergas terutamanya coca-cola mengandungi kuantiti kecil alkohol. Walaupun kandungan alkohol adalah rendah, dan tidak akan membuat kita mabuk, namun apa yang dikatakan haram di dalam al-Quran adalah haram dalam apa jua kuantiti.  Bolehkah kita tidak hidup tanpa caca-cola? Tidak boleh kah kita membuat pengorbanan kecil ini untuk kebaikan jiwa kita?

J. Kami makan dan minum perkara-perkara yang mungkin berbahaya kepada badan kita melakukan perkara-perkara yang mungkin akan berbahaya kepada roh kita. Badan dan jiwa kita adalah "amaanah" (amanah untuk disimpan dengan selamat) dari Allah swt. Kita tidak boleh dan tidak boleh melakukan perkara-perkara yang akan mencederakan atau merosakkan badan kita kerana kita akan pecah amanah!.

K. Kita berada di ambang bahawa zinaa adalah halaal! Ya saudara dan saudari seIslamku, ia adalah sangat benar dan kebanyakan anda tahu perkara ini. Zinaa bukan hanya apabila seseorang melakukan zina , zinaa juga adalah  apabila kita melihat orang lain melakukan perkara tersebut secara langsung atau di TV, kita boleh hidup tanpa TV, 
Kebanyakan berita dan rancangan  di TV adalah ciptaan media barat dan ciptaan itu hanyalah petunjuk untuk meninggalkan jalan yang lurus, iaitu Al-Islam.

L. Kita jadikan ribaa itu halal!  Bolehkah kita tidak mengelakkan ini?

M. Kita tidak mengekalkan hijaab. S Hijaab yang perlu dipatuhi oleh kedua-dua lelaki dan wanita. Bukan hanya wanita perlu mematuhi hijaab! Saya tidak memberitahu lelaki memakai "burqhaa" tetapi mengekalkan hijaab dalam erti kata aurat mereka perlu dilindungi dan mereka harus menurunkan pandangan mereka di hadapan bukan maharram wanita.  Berapa ramai daripada kita, lelaki dan perempuan, memerhatikan dan memakai hijaab dengan  "betul"?  Adakah kita berfikir tentang perkara ini! Ini bukan sesuatu yang boleh dipandang ringan.



Jadi apakah penyelesaian untuk semua ini:

Penyelesaiannya adalah sangat mudah. Kita hanya perlu melakukan perkara yang berikut untuk mengalahkan Tentera Syaitan:

1. Bersatu sebagai umat nabi terakhir, Muhammad saw
2. Memikirkan semula, menilai semula dan memahami tentang islaam betul. Dapatkan nasihat dari ulamaa
3. Mula membuat perkara yang benar
4. Mula membuat keputusan sekarang untuk membuat perkara yang betul
5. Membaca dan memahami al-Quran dengan lebih banyak lagi
6. Belajar sunnah sebagai bukti kita mencintai nabi muhammad saw dan sahaabah beliau
7. Perhatikan prinsip-prinsip asas islaam
8. Perhatikan hijaab yang betul
9. Elakkan dari mana-mana perkara yang haram, sama ada besar atau kecil
10. Semua orang menghormati dan mempelajari tentang agama-agama lain supaya kita dapat memberi mereka dakwah dengan bercakap kepada mereka tentang perkara-perkara yang biasa dijumpai dalam semua agama dan dengan itu menunjukkan bahawa semua agama yang telah dihantar oleh salah seorang pencipta yang dihantar al-Quran dan islaam sebagai kebenaran lengkap muktamad untuk semua manusia.
11. Mendaulatkan khilaafah dan membawa undang-undang syariah yang betul, undang-undang yang diturunkan oleh tidak lain dari Allah swt, ke hadapan untuk memberi manfaat kepada semua manusia 



Saya dengan ikhlas berdoa dan berharap bahawa pemerintahan khilaafah menjadi kenyataan tidak lama lagi. ISemua pergerakan khilaafah di seluruh dunia perlu bersatu dan membentuk satu pergerakan permulaan ummaah bersatu. Saudara dan saudari dalam islaam, marilah kita semua menyertai dan bersatu untuk menubuhkan pembentukan khilaafah. Marilah kita mengenepikan perbezaan kecil kita.. Mari kita bekerja untuk kebaikan ummaah secara keseluruhan dan tidak mementingkan diri sendiri. Mari kita bersatu. Dengan bersatu kita boleh berbuat apa-apa sahaja. Dan bersatu Allah swt pastinya akan membantu kita.

Walaykum'Salaam warahmathullaahi wabarakaathuhu 


Sesuatu Artikel oleh Mohamed Riza | Facebook

No comments:

Post a Comment