Saturday, September 10, 2011

Harapan Dakwah....

Assalamualaikum....

Saya berjalan....berjalan.....dan berjalan...

Dalam kehidupan sehari2 sering berjumpa dengan manusia pelbagai bangsa dan agama...
Alhamdulillah......saya temui ramai manusia berlainanan agama yang mempunyai sifat budi pekerti yang baik, dan terpuji...saya sangat terharu....
Dalam hati saya...saya mendoakan  mereka mendapat petunjuk dan hidayah pada Tuhan...
Saya mahu mereka semua mendapat kemanisan iman....dan redha Ilahi....bersama-sama menuju ke arah taqwa...
Apa daya saya untuk mengajak mereka?malu dengan diri sendiri....kerana tidak mampu dan tidak dapat untuk mencontohi Rasulullah untuk berdakwah.....memang betul...malu.....malu sangat2......
apekan daya dengan kekangan mase, wang....tiada sumber....tiada kekuatan......diri sendiri pun banyak yang tidak terurus......(selfishkah kufikir begini?)  bla bla bla bla.....aaahhh...alasan.......

Apa yang mampu saya buat...hanya berdoa....berdoa....berdoa....dan berdoa......semoga mereka yang baik ini mendapat hidayah.......Ameen

No comments:

Post a Comment