Monday, June 25, 2012

Saya tidak alim..

Meneliti post-post saya sebelum ini....tidaklah bererti saya ni alim benar..yes really...saya tak alim dan baik sangat....
Solat  pun tak perfect...

Setiap hari kite kenalah memperbaiki tahap solat kite..tahap iman kite..barulah hidup ini bererti...

N what am i writing about is  the way how am i going to get the peacefulness in my heart...bila saya menulis tentang Allah dan keagamaan, hati saya akan tenang dan lega..InsyaAllah

Tetapi tak semestinya saya menulis pasal agama ni saya selalu tak tenang..not at all..it is about what my passion is...religion...

For me...mencintai Allah adalah satu seni...hanya orang yang betul2 sayang pada Allah sahaja akan memahami...its like...if u love someone..u always talk about him right?selalu cakap pasal dia...selalu ingat pasal dia....semualah...it is the same about God...when you love God...u akan cenderung bercakap anything about your religion...something that bring you closer to Him..you know what i mean?

Firman Allah: 

"Sesungguhnya dengan mengingati Allah itu hati akan menjadi tenang." (Ar-ra'ad:28) .

No comments:

Post a Comment