Monday, June 25, 2012

Merenung kehidupan...dan kematian


"Setiap yang hidup pasti akan merasai mati..." (Surah Al-Anbiya': 35)

Salam....setiap hari saya selalu berfikir..........bagaimana?bila?di mana? Kuatkah saya untuk menghadapinya?
Sesungguhnya saya selalu terfikir berkenaan perkara ini......setiap kali terfikir....setiap kali itu saya teringat Allah....Allah sahaja yang boleh membantu saya ketika itu...

Dan bile berfikir berkenaan perkara tersebut.....rasa sangat tidak tertanggung.....
Moga Tuhan membantu saya....panjangkanlah umurku....kuatkanlah daku dan berikanlah daku kesihatan..supaya dapat daku ....beribadat kepadaMu..mengingatiMu..

Sekiranya Engkau tarik nikmat kesihatanku..daku takut daku tak berupaya untuk beribadat kepadaMu....

Mata..untuk melihat dan membaca segala ilmuMu...menikmati keindahan ciptaanMu
Suara...untuk membaca kalimahMu..berdakwah...
Telinga...untuk mendengar kalimahMu...dan mencari ilmuMu di dunia ini
Hidung.. untuk menikmati ciptaanMu
Kaki..tangan..kepada...untuk beribadat kepadaMu
Seluruh oragan badan...untukberibadat kepadaMu

Oleh itu...pelihararalah kesihatanku, seluruh pancainderaku dan seluruh tubuhku untuk aku menjadi kuat untuk beribadat kepadaMu, untuk menghadapi hidup yang penuh mencabar ini dan bersyukur kepadaMu...

Tolonglah Ya Allah..


Allahumma ‘afini fi badani. Allaahuma ‘afini fi sam’i. Allahumma ‘afini fi bashari. Allahumma inni a’udzu bika minal kufri wal faqri. Allahumma inni a’udzubika min ‘adzabil qabri laa ilaaha illa anta.

Ya Allah, sembuhkanlah badanku. Ya Allah, sembuhkanlah pendengaranku. Ya Allah sembuhkanlah penglihatanku. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari kekafiran dan kefakiran. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari siksa kubur, tiada Tuhan selain-Mu.Y

No comments:

Post a Comment