Saturday, November 5, 2011

Penyembelihan Islam vs Barat

 Sempena hari raya korban ini.....mari kita renungi kebesaran Allah menerusi penyembelihan haiwan...:

Amalan Islam menyembelih haiwan dengan cara potongan yang tajam ke hadapan leher telah sering menjadi sasaran serangan oleh beberapa aktivis hak haiwan sebagai satu bentuk kekejaman haiwan, dakwaan bahawa ia adalah satu kaedah yang menyakitkan tidak berperikemanusiaan membunuh haiwan. Di Barat, ia diperlukan oleh undang-undang untuk membisingkan haiwan dengan pukulan ke kepala sebelum disembelih, kononnya untuk menyebabkan tidak sedarkan diri haiwan dan untuk mengelakkan daripada pemulihan sebelum ia dibunuh tidak melambatkan pergerakan pemprosesan baris. Ia juga digunakan untuk mencegah haiwan itu daripada berasa sakit sebelum ia mati.

Jerman Penyelidikan Pengajian KeSakitan

Oleh itu mungkin datang sebagai kejutan kepada orang-orang yang telah membuat acclimations apa-apa untuk belajar hasil kajian yang dijalankan oleh Profesor Wilhelm Schulze dan rakannya, Dr Hazim di Sekolah Perubatan Veterinar, Universiti Hannover di Jerman. Kajian itu: 'Percubaan untuk merealisasikan Sakit dan Kesedaran dalam Konvensional (pistol bolt tawanan yang menakjubkan) dan Ritual (halal, pisau) Kaedah Sembelihan Sheep dan anak lembu' menyimpulkan bahawa Islam penyembelihan adalah kaedah yang paling berperikemanusiaan. Penyembelihan melalui bolt tawanan yang diamalkan di Barat, menyebabkan kesakitan teruk kepada haiwan itu.

Dalam kajian itu, beberapa elektrod pembedahan ditanam di pelbagai tempat- di tengkorak semua haiwan, menyentuh permukaan otak. Haiwan-haiwan itu dibenarkan untuk pulih selama beberapa minggu. Sesetengah haiwan itu disembelih dengan membuat insisi yang cepat, dan dalam dengan pisau yang tajam pada leher memotong urat leher dan arteri karotid serta trakea dan esofagus (kaedah Islam). Haiwan lain terkejut menggunakan Pistol Bolt dalam kurungan (CBP). Semasa eksperimen, electroencephalograph (EEG) dan electrocardiogram (ECG) mencatatkan keadaan otak dan jantung semua haiwan semasa penyembelihan.
Keputusan adalah seperti berikut:

I - Kaedah Islam
1. Tiga saat pertama dari semasa penyembelihan Islam seperti yang dicatatkan pada itu EEG tidak menunjukkan apa-apa perubahan dari graf sebelum penyembelihan, lantas menunjukkan bahawa haiwan itu tidak berasa sebarang kesakitan ketika atau sebaik selepas pemotongan itu.

2. Bagi 3 saat, EEG mencatatkan keadaan tidur nyenyak - tidak sedarkan diri. Ini adalah disebabkan oleh kuantiti yang besar darah memancut keluar dari badan.

3. Selepas yang dinyatakan di atas 6 saat, yang EEG mencatatkan paras sifar, menunjukkan tiada rasa sakit sama sekali.

4. Ketika mesej otak (EEG) jatuh kepada sifar peringkat, jantung masih berdebar-debar dan badan convulsing bersungguh-sungguh (tindakan refleks saraf tunjang) memandu jumlah maksimum darah dari badan sekaligus menghasilkan daging yang bersih untuk pengguna.

II - Kaedah Barat oleh C.B.P.
 

1. Haiwan-haiwan itu nampaknya tidak sedarkan diri tidak lama selepas terkejut.

2. EEG menunjukkan kesakitan yang teruk selepas sahaja terkejut

3. Hati haiwan yang terkejut dengan C.B.P. berhenti  lebih awal sebagaimana yang berbanding dengan haiwan yang disembelih mengikut kaedah Islam yang menyebabkan pengekalan lebih banyak darah dalam daging. Ini pula adalah tidak bersih untuk pengguna.

Western-Style Sembelihan dan Penyakit Lembu Gila

Bukan sahaja adalah ini kaedah haiwan yang menakjubkan sebelum penyembelihan yang teruk menyakitkan seperti oleh eksperimen yang sebelumnya, tetapi ada adalah juga satu kebimbangan yang semakin meningkat bahawa kaedah ini boleh menjadi faktor dalam penyebaran itu penyakit lembu gila ini daripada lembu kepada manusia sebagai ia telah ditemui dalam Penyelidikan terkini yang dijalankan di Texas A & M University dan oleh Agensi Pemeriksaan Makanan Kanada bahawa kaedah yang dipanggil pneumatik yang menakjubkan (yang melepaskan tembakan bolt logam satu ke otak lembu diikuti dengan pecah satu pulverizing 150 paun tekanan udara) menyampaikan daya begitu letupan bahawa ia bertaburan tisu otak di seluruh haiwan. Berita ini mengganggu kerana tisu otak dan saraf tunjang adalah bahagian yang paling berjangkit haiwan dengan penyakit lembu gila, yang menyebabkan keju Swiss yang membawa maut seperti lubang di dalam otak haiwan yang dijangkiti. Ia adalah lebih membimbangkan untuk mengetahui bahawa kira-kira 30 hingga 40 peratus lembu Amerika terkejut dengan senapang pneumatik.

Sumber:Khilafatworld


Keajaiban Kalimah bismillah Allahu Akbar untuk Penyembelihan....saksikan video di bawah









No comments:

Post a Comment