Thursday, December 4, 2014

Cabaran Baru 2015

Alhamdulillah,....saya ada rakan2 sekerja satu pasukan yang sangat best dan sempoi...menjadikan environment sekerja yang menenangkan. Namun, tiba2 keadaan berubah. Proses perubahan organisasi dibuat oleh pengurusan atasan....saya telah perhatikan terdapat sifat2 negatif yg saya perhati dimana saya perlu hadapi dgn manusia2 tertentu iaitu sikap yang suka complain about everything even small2 things, s sikap suka menyalahkan orang, sikap suka marah orang, sikap tidak tolerate, sifat selfish, sifat out spoken, sifat memburukkan orang, sifat sombong, sifat takabur, sifat suka bersaing secara negatif,sifat menggelabah, sifat terburu2 , sifat mulut longkang yang memualkan...sikap2 begini akan menjadikan suasana bekerja menjadi tidak menyenangkan.....maaflah...saya rasa amat tertekan kini...bukan kerana kerja yang akan dihadapi...tetapi kerana terdapat manusia negatif yang saya hendak elak tetapi ditakdirkan untuk hadap hari2...ya Allah...kuatkanlah semangat saya untuk  menghadapi manusia2 negatif ini yang tidak bersifat supportive dan takabur.....pohon doakan saya, moga saya dielakkan dari dijangkiti sifat2 negatif dan mulut2 longkang yang menjijikkan ini. Pohon perlindungan daripada hasad dengki manusia dan kejahatan mereka ya Allah...politik ofis dan mulut2 jahat dan hati dengki mmg banyak bersepah di pejabat itu, pohon lindungi saya ya Allah..aaminn..

(w//bagaimanapun, masih ade kawan2 yang baik & menyeronokkan instead of manusia mulut longkang itu, alhamdulillah)

Maaf- ini satu post yang paling  emosi yang pernah sy post berdasarkan tahap tertekan yg dialami, maafkan saya

No comments:

Post a Comment