Monday, August 25, 2014

The moment dan keajaiban

At first, i refuse to write about these, but, the memories keep fading away thru times...
But, this is one of  important moment of my life ..so i hv to jot it down

Remembering back my operation ...my hard times ..
i went thru an operation for about 2-3 hours
I won't forget the moments..

ye..saya takkan lupe...
saat2 mengetahui saya kene operation
how my life is going while i'm knowing that saya kene buat operation
saat2 sebelum operation..ape yg dilalui
saat2 jumpe doktor, saat2 pi scanning
saat2 masuk ke wad hospital
saat2 ke bilik operation
after operation
n i won't forget the doctor....a very  kind doctor..doctor yang sangat kuat


it feels like...its between life and death
di saat itu saya mengenali..erti hidup...erti mati...erti kesakitan..erti tawakal...erti dunia..
macam2 lagi.
Bile diingat2kan balik...rasa sangat grateful melalui semua pengalaman itu dan saya tidak pernah menyesal saya terpaksa mengalami pengalaman itu
malah saya bersyukur kerana saya adalah dipilih oleh Tuhan utk mengalami pengalaman itu
pengalaman itu..pengalaman yang berharga...berharga sangat2..syukur


Adakalanya saya hampir lupe saat-saat itu...saat2 susah..saat2 antara hidup dan mati.
kesusahan itu mengajar beribu-ribu pengajaran...




Perkara yang saya sangat kagum seribu dan berjuta kali kagum...x dpt nak express dgn kate2, setiap kali ingat mesti saya rasa kagum...hahahaha...kelakar kan

1) Keajaiban ubat bius- ubat bius ni haunted me siang dan malam...i read a lot about it...the more i know, lg takut rasenye....kekadang rasenye lebih baik x tau...(sebelum kene bius la kan) tp alhamdulillah i can make it...my operation wents very well...rase sangat kagum sebab ubat bius tu sangat precise, sgt strong...sape yg cipta? saya rase ibn sina, x sempat nak really read about it...but i am too impress with this particular medicine, banyak sangat jasanya pada dunia perubatan manusia..alhamdulillah

2)Kekuatan doktor yg merawat saya- the particular doktor yang bekerja kuat,siang malam, workoholic...she is to me very strong and very kind, beautiful and inteligent..rahmat Allah dengan kehadiran dia

No comments:

Post a Comment