Tuesday, December 11, 2012

Ada apa dengan tarikh 12.12.12

Salam..

Byk yg cakap berkenaan kecantikan tarikh hari ni..12.12.12....

Ada apa dengan nombor 12 di dalam Islam...cambiasa kite buka manual hidup kite..

Jom tgk..

Surah Al-Taubah..ayat 36:

Sesungguhnya bilangan bulan menurut Allah ialah dua belas bulan mengikut ketetapan Allah pada waktu Dia mencantikkan bumi, diantaranya ada empat bulan haram....

Surah Al- Maidah, ayat 12:


Dan demi sesungguhnya! Allah telah mengambil perjanjian setia Bani Israil (supaya mereka menjunjung perintahNya dan menjauhi laranganNya) dan Kami telah utuskan dari kalangan mereka dua belas ketua (untuk memimpin golongan masing-masing); dan Allah berfirman (kepada mereka): Bahawa Aku adalah berserta kamu (memerhati segala-galanya). Demi sesungguhnya jika kamu dirikan sembahyang, serta kamu tunaikan zakat dan kamu beriman dengan segala Rasul (utusanKu) serta menolong bantu mereka (dalam menegakkan agama Allah) dan kamu pinjamkan Allah (dengan sedekah dan berbuat baik pada jalanNya) secara pinjaman yang baik (bukan kerana riak dan mencari keuntungan dunia), sudah tentu Aku akan ampunkan dosa-dosa kamu, dan Aku akan masukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai. Oleh itu, sesiapa yang kufur ingkar di antara kamu sesudah yang demikian, maka sesungguhnya sesatlah dia dari jalan yang betul.

Org israel memang suke dengan angka 12 ni...sebab diorang ade 12 suku bani israniel..

 





 
Ape2 pun...nombor ke..ape ke...yg penting dengan kecantikan no.12 dan tarikh ni kite dapat belajar sesuatu untuk mendekatkan diri kepada Yang Maha Esa...betul tak ..

No comments:

Post a Comment