Friday, September 12, 2014

Perkara Ttg Saya

Di hari-hari yg bosan ini..skali skala teringin nak cite pasal diri sendiri...a personal things about me..its not that i'm self obsessed..sometimes saya rase saya ni lain sket dari org lain...cume kdg2 bile kite lain people pun  rase pelik kan..hahahaha.....

Perkara yang people x tau about me

1) saya ni once sgt lurus..sgt naif....dan sgt percaya dgn orang lain....bile percaya sgt kat org ni byk sgt bahayanya...dan i had been falling so many times...bcoz i was being so naive and terlalu percaya kebanyakkan manusia adalah baik dan boleh dpercayai(hahaha...)so kekadang tercerita dan terckp perkara2 yg x sepatutnya..dan x dsedari menyebabkan byk perkara -ve berlaku....but yeah...i'm different and more matured now....i am learning 2b the best of myself...

2) bile dlm satu grup...sy x suke ckp byk bile ramai2 nak berckp.....saya lebih suka dgr, perati dan analisa dan pike.....jd ade la yg x reti jaga mulut ckp saya ni suka diam la ape la......sukati la kan saya xnk ckp...saya cume ckp bende yg perlu je....bab2 mengarut malas sy nk ckp ...yeah....i know..i know.....zmn skrg ni klu diam dianggap lemah...what the heck man?!! diam lah sebenarnye ade byk kelebihan...ikut suka u la labu...

3) saya ni sangat suka dkt kucing...sayang sangat dkt kucing...bile sesuatu kucing tu dah xde atau kene langgar, saya nangis dan rasa kehilangan yg sgt besar....saya x kesah belanja byk kat kucing asalkn kucing tu sihat

4) saya sangat suka masak....bila saya masak dan bagi orang makan saya rasa kegembiraan yang amat sgt

5) saya suka tgk tv....suke tgk mcm2 citelah...cite omputih byk yg best2..hahahaha

6) saya ssgt suka tau ilmu baru...x kira la ape2 ilmu buat saya sangat terpesona dan kagum....and my reaction is like...'whoooaaaaaaaa'

7) saya juga sgt suka membace..yeah..i know, i know,i am a nerd....hahahaha...mcm2 buku sy baca...dan jgn terperanjat sy juga suka baca ilmiah....buku2 ilmiah ni saya baca macam baca buku novel

8) Saya x suke make up...sukati saya la kan saya xnak mekap..bkn ape, saya ni lagi cantik klu natural beauty...hahahahah (ye....sila muntah dan geli ye kengkawan)

9) saya ni ade mcm2 minat....saampai xtau nak buat yg mane

10) saya sgt suka  tolong orang lain....(bukan angkat bakul ye)sometimes i doing it too hard.....sometimes i don't mind susahkan diri sendiri untuk bantu org lain sampai suami ckp...'ftn, x payah nak jadi people pleaser sgt..... ' kdg2 saya tolong orang sampai saya x sedar yg saya kene buli dan dimanipulasi oleh orang lain

11) Walaupun saya x suka mekap, saya adalah peminat minyak wangi dan losyen yg tegar....mcm2 minyak wangi dan losyen yg saya pakai dan kumpul...

12) dan lagi satu...saya sgt minat ilmu tasawwuff.......sufism.....it feels more peaceful and ur chest is like full of knowledge dan x kosong

13) dan, saya juga selalu nak buat semua org suke kat saya...sometimes i push myself too hard n i am doing so many things for some people to like me... but sometimes its not working....dan sampai satu tahap saya pikir..u just be urself...and strive 2b a better a better person....what matters the most is..u have to pleased Allah..ur creator....dalam dunia ni mmg ade byk haters...sebaik mcmmane pun u buat utk mereka, mereka ttp mencari kesalahan u...itulah lumrah alam..

14)hati saya ni cepat tersentuh ....sbg cth saya ni cepat kesian, cepat terharu, cepat sebak, cepat bergenang air mata dan ternangis kalau tgk org sakit, org susah, org ditimpa kesusahan, org bergaduh, iklan2 sedih, cite keperitan hidup org lain, kisah pengajaran dan sbgnya.....kadang2 klu org buat baik dgn saya yg agak xtra dr org lain,  kekadang sy sgt terharu dan trnanges sb rase amat2dihargai...dan kebaikan org tu akan saya kenang smpi bile2...

15) saya suke bagi hadiah kat org....kadang2 xde occassion ape pun saya bg hadiah....sometimes...bile birthday saya...saya yg bagi hadiah kat org instead of org yg bagi hadiah kat saya...mmg kekdg tabiat camtu .kdg2 bg hadiah kat orang out of nowhere dan belanja org makan sesaja itu membuatkan saya hepi....kdg2 saya bg hadiah dkt org yg don't even kesah pun kat saya..pelik kan?mmg pelik...tp asalkn bende tu saya rase positif i just let it be..



Tu la serba sedikit ttg diri saya....maaf lah sekiranya antaranya ada yg membuat anda x suka.dan bahasa dlm artikel ni agak kureng sket....skrg ni tgh mood ntah hape2....i am just an ordinary human..

No comments:

Post a Comment