Monday, May 14, 2012

The tough moment

Salam..

One of my ex-lecturer got sick....got the most toughest mother of sickness...the C-thing....saya pergi melawat pensyarah saya semalam....
kelihatan tubuh pensyarah saya sudah kurus-sekurus2nya....menggambarkan penderitaan kesakitan yang dilalui nya...hanya Allah yang tahu...betapa penderitaan yang madam saya tanggung...berat mata memandang..berat lagi bahu memikul....
bergantung pada oksigen.....teringat pada arwah tok saya yang mendapatkan pernafasan melalui tong oksigen...

Tergambar saat-saat Mdm Amy mengajar saya dari saya matrikulasi sehingga tahun akhir sepanjang di universiti dahulu....Madam Amy seorang yang lemah-lembut....salah seorang lecturer yang saya hormati dan sayangi....paling saya ingat saat-saat madam amy membantu saya semasa saya dapat kecederaan di kaki,...madam amy memegang kaki saya yang cedera..saat itu saya sangat ingat...dimana saya terasa madam amy seperti ibu.....membantu saya masuk ke ambulans.....melayan saya seperti anak....betul.....dan madam juga melawat saya di rumah, menghulurkan buah tangan..buah epal yang bbesar2..masa tu first time saya makan buah fiji epal tu....semasa saya melawat Mdm..itulah saat-saat yang saya ingat bersama madam....your kindness and your gracefulness.....jasa madam amat saya hargai....

Saya dan anak-anak murid madam yang lain. masa di universiti dulu.....ramai yang mendoakan untuk kesejahterahaan madam.....alhamdulillah...

 
Ya Tuhan.....betapa beratnya ujjianMu pada hamba-hambaMu.....Ya Allah....ringankanlah penderitaannya, ampunkanlah dosa-dosanya........berilah yang terbaik padanya...lindungilah kami...sesungguhnya kami adalah hamba-hambaMu yang amat lemah....

No comments:

Post a Comment