Wednesday, January 25, 2012

My New Home

Assalamualaikum wbt..

Saya telah kawin selama 3 thn setgh...umur pun dah masuk 3 series....rumah pun belum beli lagi...alhamdulillah..pada awal thn 2012 ni saya dah boleh masuk rumah...rumah saya kecil sahaja tetapi comel :):)....small apartment near town.....about 854 sqft.....namun....tu pun saya dah bersyukur sgt....mula2 dapat....rase agak teruk apartment tu.....beli subsale...byk yg rosak...tiles pun x de...atas inisiatif dan duit hasil titik peluh selama saya bekerja ni.....dapat membantu saya untuk mengubahsuai dan naiktaraf apartment ini....

Before renovetion...tiada tiles

After renovation...pasang tiles, cat n etc

Before renovation

After renovation, pemilihan tiles dan cat putih utk membuatkan ilusi ruang yang kecil menjadi besar

Rasa enjoy dengan pembikinan pembaikan rumah ni...suke sgt dengan proses pilih tiles, pilih cat, cari kontraktor dan sebagainya....rasa mcm nak menceburi bidang interior decorator lah pulak.....

Alhamdulillah.....kerja-kerja pembelian rumah ini banyak sangat dibantu oleh suami saya yang tercinta, suami sayalah yang membantu utk deal dgn tuan rumah, lawyer, bank n etc.....tanpa kehadiran suami saya...mungkin saya tak dapat beli rumah ni...kerja-kerja ubahsuai ni pula dibantu oleh bapa saya sebagai pemantau utama cum kontraktor utama...hihi...terima kasih ayah tolong along renovate rumah dari segi tenaga dan lain-lain...bapa dan ibu mertua saya pun ada banyak menyumbangkan idea, lampu2 dan kipas2, electricity dan lain-lain.... (suka sgt)....fuhh......dengan adanya orang2 tua saya....sedikit sebanyak (bukan sedikit...tappi banyak) membantu saya dalam proses pembaikan rumah...terima kasih Tuhan.....sayang sangat kat diorang ni......saya doakan kebaikan mereka ini dirahmati olehNya....Secara keseluruhan, penghargaan diberikan kepada suami,. ibubapa saya , ibu bapa mertua dan semua yang memberi sokongan kepada saya untuk membeli rumah ini...

Sekarang....proses mencari perabot pulak lepas ni...mencabar jugak nak suitkan perabot dgn ruang rumah ni yang terhad.....fuhhh....berpeluh piker dan berpeluh poket akaun nih....hihi ..

Lepas ni pulak kena panggil orang baca yassin dekat rumah ni...yelah...moga Tuhan lindunglah rumah ni dari segala macam perkara yang bukan-bukan....

Tunggu ............

No comments:

Post a Comment